Jak wybrać biuro rachunkowe?

Każdemu, kto prowadzi firmę – czy to małą czy dużą, pewnie nie raz spędzał sen z powiek strach przed Urzędem Skarbowym. Jednak, czy w prowadzenie firmy wpisane jest ryzyko z związane z błędami księgowymi? Jak ustrzec się przed takimi problemami?

Jeśli nie chcemy mieć problemów związanych z rachunkowością naszej firmy, należy odpowiednio wybrać biuro księgowe, które będzie zajmować się naszą firmą. Poniżej przedstawiam kilka porad, które ułatwią nam dokonania wyboru i być może pozwolą uniknąć pewnych błędów.

Wybierając biuro rachunkowe do obsługi naszej firmy, sprawdź czy posiada ono certyfikat księgowy Ministra Finansów. Tego typu dokument to poświadczenie, że osoby w danym biurze posiadają niezbędne kwalifikacje zawodowe, co z pewnością jest nie bez znaczenia, jeśli wymagamy profesjonalnej i rzetelnej obsługi.

Warto również sprawdzić, czy biuro rachunkowe posiada wykupione ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie się przed ewentualnymi błędami księgowymi. Oznacza nic innego, jak to, że biuro profesjonalnie podchodzi do spraw swoich Klientów. Warto zorientować się również, co zostało objęte wyżej wymienionym ubezpieczeniem i w jakim wypadku masz prawo domagać się odszkodowania.

Wiadomo, że jeśli chcemy rzetelnej i kompleksowej obsługi, nie możemy powierzać księgowości naszej firmy w ręce dużego biura rachunkowego. Indywidualne podejście do klientów to podstawa, w związku z czym najważniejsze jest, aby konkretną firmą zajmował się jeden księgowy, zorientowany dobrze w jej sprawach. Jest to bezpieczne rozwiązanie, które pozwoli Ci czuć się komfortowo. Pamiętaj, że wybór odpowiedniego biura rachunkowego, to kwestia niezwykle ważna, jednakże to Ty ponosisz odpowiedzialność przed Urzędem Skarbowym, bez względu na to, jaką umowę zawrzesz z biurem rachunkowym.

Dodaj komentarz